فناوری ULTRABOOST شرکت آدیداس

اگه از طرفداران برند آدیداس (Adidas) باشید حتماً آوازه‌ی تکنولوژی ویژه‌ی این کمپانی یعنی بوست (Boost) به گوش‌تون خورده. این کمپانی پرآوازه از گذشته تا الان سعی بر این داشته که با به کارگیری بهترین متریال و تکنولوژی‌های کفش و کتونی اورجینال، کیفیت ویژه‌ای رو به مخاطبان خود ارائه کنه. این برند آلمانی با پیشرفته کردن تکنولوژی‌های انحصاری برند خود سبب تولید کتانی هایی خارق‌العاده‌تر از قبل شده. توی این مقاله کاپیتان اسپرت قصد داره بررسی کوتاهی درباره تکنولوژی الترا بوست داشته باشه. پس با ما همراه باشید.

تاریخچه

تکنولوژی انحصاری الترا بوست برند آدیداس برای اولین بار در ژانویه سال 2015 طراحی شد و  شعار تبلیغاتی” بالاترین کیفیت دویدنی که تا به حال داشته اید ” وارد بازار شد و پس از به کار رفتن در کفش و کتونی های ورزشی، برای اولین توسط دوندگان معروف نظیر دونده جاماییکایی یوهان بلیک (Yohan Blake) پوشیده شد.

پس از آن تکنولوژی الترا بوست ادیداس که بسیار مورد پسند مصرف کنندگان واقع شده بود، در رنگ بندی متنوع تری تولید شد و در نهایت به دنیای ورزش و فرهنگ پوشش خیابانی (مد) راه یافت.

کفش اولترا بوست

مهمترین ویژگی بوست

مهمترین و مشهورترین ویژگی فناوری بوست بازگشت انرژی است. جذب و بازگشت بیشتر بازده حرکتی یک ورزشکار ، چیزی است که بوست با در نظر گرفتن آن ، صنعت کفش را برای همیشه تغییر داد. فناوری های بسیاری در صنعت کفش وجود داشته است ، اما بدون شک Boost را میتوانیم به عنوان نماد بازگشت انرژی بدانیم.

در واقع تکنولوژی ادیداس الترا بوست طوری طراحی شده که ضربات را به خوبی جذب کرده و از وارد شدن فشار بیش از حد به پای فرد و آسیب های کمر و زانو جلوگیری می‌کند؛ با تمامی این ویژگی‌ها میتوان گفت احساس نرمی و سبکی اولترا بوست برای کفش‌های آدیداس باورنکردنی است!

فناوری الترابوست آدیداس

مواد تشکیل دهنده

در فرایند ساخت تکنولوژی ultra boost از مواد تی پی یو (TPU) به صورت فشرده استفاده شده است؛ تا سیستم لایه گذاری (Cushioning) نرمی و راحتی را هنگام دویدن به دوندگان و ورزشکاران و دیگر افراد، هنگام پیاده روی فراهم کند.

طراحی شگفت انگیز این تکنولوژی حاصلا نوآوری می‌باشد، همچنین علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد به همان اندازه احساس راحتی و نرمی را القا میکند. علاوه بر این، در اوایل ورود تکنولوژی اولترا بوست (Ultra Boost) به بازار کفش، این سری از جمله بهترین موارد موجود در بازار آن زمان برای دویدن بود.

قطعا یکی از بهترین و راحت ترین زیره های به کار رفته در کفش های اورجینال نایکی ، زیره‌ی LUNARLON هست. توی این مقاله سعی داریم بررسی کوتاهی از این فناوری بی نظیر داشته باشیم.

نحوه کار

تکنولوژی اولترا بوست (Ultra Boost) در واقع تکامل یافته تکنولوژی بوست (Boost) است که امروزه همانند سری کفش‌های ادیداس NMD، زد ایکس، نایت جاگر و… به یکی از سری مجموعه کفش‌های مشهور برند آلمانی آدیداس تبدیل شده است.

تصور کنید که کف کفشی که با آن میدوید به اندازه ای نرم است که ضربه های ناشی از دویدن به مفاصل و کمر شما را خنثی کند. در کف کفش بوست هزاران کپسول کوچک با هم کار میکنند تا حس بی نظیر آدیداس بوست ایجاد شود.

زیره کفش بوست آدیداس adidas boost
تکنولوژی کفش آدیداس اولترابوست اورجینال

تکنولوژی الترابوست سبب انقلاب در ورزش دو شد و همچنین توانست در دنیای مُد و استایل نیز نفوذ کند.

تکنولوژی خارق العاده الترا بوست حاصل خلاقیت و تفکرات خارج از چهارچوب بسیاری از محققان میباشد، این تکنولوژی نتیجه سالها آزمایش و تحقیقات می باشد.

در ادامه تعدادی از کفش های اورجینال سری الترا بوست آدیداس موجود در فروشگاه کاپیتان را برای شما دوستان عزیز آورده ایم.